Защо толкова често се дразним, гледайки рекламите, които се правят в България и тези, които се въртят по европейските и въобще чуждите телевизии?
Наистина ли нашите специалисти са толкова некадърни или пък нямат добра визия за нещата и за това как би изглеждала една реклама в очите на хората? Понякога не ви ли струва, че рекламите у нас се правят като за обитатели на заведения за психично болни?
Почти всяка втора реклама сякаш има за цел да отблъсква потребителите от дадения продукт, отколкото да ни кара да го предпочитаме. Това като се замислим е идеален начин да направиш услуга на конкурентите. И ако това е и самата идея свалям шапка на мозъците, които са го измислили.
И сега идва моментът, в който почвам да се чудя от коя гениална мисъл реализирана по абсурден начин и въртяна нон-стоп по най-гледаните телевизии, в най-гледаното време, да започна.
Смело мога да назова рекламата на парфюмите “Евтерпа”. Работата е там, че не знам от къде да започна поради факта, че никога не си позволявам да мисля за това как точно изглежда тази абсурдна реклама, защото буквално ми се доповръща. Дали от невероятно смешните “актьорчета”, дали от “съдържателния” диалог или от аматьорското заснемане на “това” не знам, но в този случай това наистина е 3 в 1 неочаквано “добра” комбинация. Иначе самите парфюми, не мога да твърдя дали са толкова ужасни като рекламата им, но с ръка на сърцето ще ви заявя, че може би никога няма да се осмеля да ги помириша.
Разбира се друго си е да видиш редица тлъсти отпуснати мъжаги вталени в секси потничета и проснати на плаца, как стриктно изпълняват командите на изрусена “мадама” с говорен дефект, която се е отдала на задачата да им покаже как да стопят мазнините от години наред усърдно тъпчене на мазни и нездравословни храни. Е, “по-железен ефект” от този на “Калорекс”, може би имат само невъобразимо мекичките пеленки, на които нежно
отпускат глави малките анимирани хлапета. Е разбира се всеки би се уморил, ако беше на тяхно място. Танците под звуците на дивата чалга на Азис са изтощителни, дори за професионалните танциори по кръчмите, а какво се отнася за няколко месечните бебенца, които освен че все още нямат физическата издръжливост, която им е нужна са задължени да носят на плещите си огромните си глави изрязани по абсурден начин от живи човешки същества и лепнати върху рисуваните им телца. Благодарение на създателите на “Molfix”, обаче тези дечица са длъжни да друсат кючеци всеки ден за да радват родителите си. Добре че поне пеленките им са толкова мекички, че да могат да си поспят от време на време върху тях. Но в това може би има и добра страна на нещата. Тези две сладурчета като порастнат могат гордо да се хвалят, че са били големи звезди, защото колегите им от гениалната реклама на “Imunobor” горките с тези кашони на главите си на никой не могат да докажат, че са телевизионни звезди. Колкото и много желания и хъс да влагат в актьорската си игра пак изглеждат толкова безумно недъгави. Нищо, на тях ще им остане радостта от победата срещу отбора на “болестите”. А коя друга победа е по-сладка от тази.
За съжаление обаче малките сладки розови прасенца от рекламата на колбасите “Бони” не можаха да се отърват. А, горките на никому нищо лошо не бяха сторили. Може би те сами си го изпросиха. Като ги чуеш как си пееха:
“Bye, bye life
Bye, bye happiness,
Hallo loneliness,
Think I’m gonna die…”
Как да не ги направиш на кремвириши?
Не знам за вас, но на мен лично ми присяда.
Рекламите на Кооперативна търговска банка също много ме дразнят. Адски ми е странно, защо тези хора си мислят, че ни правят услуга като взимат парите ни. То бива, бива арогантност, но това тяхното е прекалено. “За повечето хора, тази реклама ще бъде единственият шанс да видят офиса ни отвътре” или нещо от този род, но явно идеята е, че ако нямаш достатъчно пари, нямаш работа там. Всичките им послания са изключително надменни: “Пари при пари отиват” или оживелите лица на банкнотите. Идеята е, ако все пак си техен клиент да се чувстваш “голяма работа” само защото са благоволили да ти вземат парите. Това класово разделение мен лично ме отблъсква.
Но знаете ли, “че сега е сезонът на киселините”? Аз не го знаех, но нали за това са всички тези рекламни агенции навъдили се като гъби в нашата “огромна и безкрайно богата държава”. Добре, че са толкова много, че да не знае човек на коя от тях точно да се присмива, като се натъкне на някое от тези абсурдни твърдения, които освен че са смешни и дори противни са “ни в клин, ни в ръкав”. Добрата новина в случая е, че “киселините намериха майстора си!” .Сега какво ви остава: “ Намерете го и вие...”
Не мога да кажа, че ме радва фактът, че някой си ме кара да си намеря майстора. Доколкото знам, това не е много приятно.
Вълнуващи са също и рекламите за високоалкохолни напитки, в които незнайно защо почти винаги присъства някоя хубава млада жена и то напълно гола. Да, аз също като вас не отричам, че е приятно да гледаш елегантното тяло на младо и красиво момиче, но какво общо по дяволите има алкохола с това? е използвала точно тази схема на рекламиране, просто защото е по-лесно. От какъв зор да си блъскаме главите да мислим нещо ново, след като можем с елементарни усилия просто да прекопираме вече видяното. И още нещо, не мислите ли, че е малко опасно рекламата на подобна напитка да представлява плуваща във воден басейн красавица. Ми няма ли някакъв минимален дори риск след
употребата на известно колечиство от дадения продукт, след като “паднат дрехите и задръжките”, след като всички се чувстваме и изглеждаме красиви като Нея, да решим да се потопим в подобно място, за да усетим наследата, която лъха от девойката в рекламата. Реално погледнато, ако вложим поне грам мисъл ще разберем, че подобно нещо крие доста големи рискове... Не за друго, а за печалбите на продукта, защото след това вече няма да има кой да го консумира.
Ето и нещо с “искряща белота”. Да вземем на пример домакинските реклами. Главното действащо лице винаги е жена. И то не каква да е жена. Тя носи в дамската си чанта всевъзможни препарати за миене на съдове например. Интересно е ...
Харесва ми фактът, че хвърля покривката в пералнята заедно с палачинката, която я е нацапала.
За нея дори и най-голямото тържество може да бъде провалено от леко посивяла блуза ... Каква трагедия !
ВНИМАНИЕ!!! Рекламите ни учат: никога не ходете на сватба с бяла риза. Между другото само келнерите го правят.
И пропускайки огромно количество от помията коят они залива ежедневно от телевизорите в собствените ни домове, ще ви кажа нещичко за последно: “Лептен” гарантирано за десетина дни отстранява акне, комедони и проблемна кожа от лице и тяло”.
Сега вече наистина не знам какво да кажа. “Гледам и не вярвам на ушите си”. За съжаление такава е магията на рекламите у нас.
Но ето ви и нещо позитивно: Всичко ще се оправи, когато спрем да гледаме телевизия!
500 най-добри песни според БгРадио № 218
Глобалната икономика с най-нисък ръст от...
Не може ли да се пише с по-малък шрифт?
Иначе поздрави за готиния постинг! :)
30.06.2007 15:38
30.06.2007 16:44
Поздрави!
30.06.2007 19:59
30.06.2007 22:26
в рекламно време и ще разберете какво Ви е нужно.
Пък и тия доктори какво ли разбират?
30.06.2007 23:38
Уау!
А доколкото за телевизията, си много прав. Аз не гледам от 2 години, и мога да кажа че само съм спечелил!!!
19.10.2012 17:54
19.10.2012 22:29
21.10.2012 19:11
22.10.2012 05:33
22.10.2012 22:25
23.10.2012 05:18
24.10.2012 14:21
25.10.2012 00:32
25.10.2012 01:24
26.10.2012 06:52
26.10.2012 07:52
27.10.2012 22:33